3. CAMPIONATELE BALCANICE DE ATLETISM U20
Campionatele se vor desfășura într-o singură zi pe an. Data va fi propusă de țara candidată și trebuie aprobată de Consiliul BA relevant. Competiția se va desfășura conform Regulamentului de Competiție și Tehnic al WA.
3.1. Program:
Programul va cuprinde probele de atletism menționate mai jos:
Masculin |
Feminin |
100m |
100m |
400m |
400m |
800m |
800m |
1500m |
1500m |
3000m |
3000m |
110m garduri |
100m garduri |
3000m obstacole |
3000m obstacole |
4x100m ștafetă |
4x100m ștafetă |
Înălțime |
Înălțime |
Lungime |
Lungime |
Triplusalt |
Triplusalt |
Greutate |
Greutate |
Ciocan |
Ciocan |
Disc |
Disc |
Sulița |
Sulița |
3.2. Înscrieri:
3.2.1. Campionatele sunt o competiție individuală. Se vor întocmi tabele de medalii pe echipe.
3.2.2. Fiecare Federatie Balcanică afiliată poate concura cu doi sportivi per probă și cu o echipă în fiecare ștafetă.
3.2.3. Nu vor participa sportivi în afara competiției provenind din Federații Balcanice Membre afiliate. Sportivii proveniți din Federații pot participa în afara competiției dacă sunt aprobați în prealabil de Secretarul General BA și confirmați de Delegatul Tehnic desemnat. În cazul sportivilor în afara competiției, aceștia nu sunt eligibili pentru a câștiga medalii, pot concura doar în primele trei runde de probe la probele de câmp, cu excepția săriturii în înălțime și a săriturii cu prăjina, nu pot participa la baraj sau la nicio rundă de competiție, cu excepția primei runde.
3.2.4. Doar sportivii cu vârsta de cel puțin 16 (șaisprezece) ani și nu mai mult de 19 (nouăsprezece) ani la data de 31 decembrie a anului competiției pot participa la Campionatele Balcanice de Atletism U20.
3.2.5. La sosire, liderii de echipă trebuie să prezinte pașapoartele sportivilor sau alte documente oficiale care să indice anul nașterii, pentru a fi fotocopiate de către organizatori.
3.2.6. Înscrieri preliminare: Cu cel puțin 1 (o) lună înainte de data primei zile a Campionatelor Balcanice de Atletism U20, fiecare Federație Membră va trimite țării gazdă și sediului BA o listă preliminară a sportivilor și numărul oficialilor însoțitori.
3.2.7. Înscrieri finale: Cu cel puțin 8 (opt) zile înainte de data primei zile a Campionatelor Balcanice de Atletism U20, fiecare Federație va trimite țării gazdă și sediului BA o listă finală a sportivilor săi, plus numele oficialilor însoțitori.
3.2.8. Confirmarea finală va fi transmisă Delegatului Tehnic cel târziu la ora 18:00 în ziua dinaintea începerii competiției. Termenul limită pentru confirmarea finală poate fi ora ședinței tehnice.
3.2.9. Nu se vor permite modificări după înscrierile finale. Pentru fiecare retragere fără motiv întemeiat după înscrierile finale, federația membră va fi supusă taxei de retragere de 10 € per sportiv sau 20 € per echipă de ștafetă, plătibilă Federației Organizatoare.
3.2.10. Vor exista standarde minime de performanță și cotă pentru înscrierea la Campionatele Balcanice de Atletism U20. Standardul trebuie atins în cadrul unei competiții autentice aprobate de World Athletics (fie în interior, fie în aer liber) între 1 aprilie a anului precedent și termenul limită pentru înscrierile finale. Toți sportivii care ating standardul minim de performanță și, dacă se află în cota pentru eveniment, pot participa la Campionatele Balcanice. Delegatul Tehnic poate permite înscrierea la eveniment a sportivilor fără performanță minimă dacă cota pentru eveniment nu este completă. Delegatul Tehnic poate permite un număr suplimentar de sportivi peste cota pentru eveniment să concureze, dacă condițiile tehnice permit astfel de înscrieri.
3.2.11. Fiecare Federație Membră va avea un număr garantat de 2 sportivi bărbați și 2 sportivi femei care vor putea participa la Campionatele Balcanice de Atletism U20, chiar dacă nu au atins standardele de înscriere. Dacă Federația Membră înscrie 1 (un) bărbat/femeie cu standard de înscriere, aceasta poate înscrie doar 1 (un) bărbat/femeie fără standard de înscriere. Dacă federația membră înscrie 2 (doi) sau mai mulți bărbați/femei cu standard de înscriere, aceasta nu poate înscrie niciun bărbat/femeie fără standard de înscriere.
3.3. Obligații financiare:
3.3.1. Federația gazdă va acoperi cheltuielile de cazare și masă pentru maximum 2 nopți pentru maximum 9 persoane, ceea ce înseamnă în principiu 7 sportivi și 2 oficiali. Dacă echipa călătorește cu autobuzul, șoferii nu vor fi incluși în cota de mai sus, dar cazarea lor va fi acoperită și de țara gazdă.
3.3.2. Cazarea echipelor ar trebui oferită pe cât posibil în camere twin. Camerele triple sunt, de asemenea, acceptabile, dar în număr limitat. Dacă sunt disponibile camere single, numărul de camere single per echipă va fi distribuit în funcție de numărul de membri ai echipei.
3.3.3. Participanții suplimentari (atât sportivi, cât și oficiali) pot fi înscriși la costul federației vizitatoare respective. Acești participanți suplimentari vor beneficia de un tarif fix preferențial pentru cazare, plătibil federației gazdă după cum urmează:
Pentru orice persoană care depășește cota de mai sus sau pentru orice sejur care depășește numărul de zile acoperite de LOC, Federația vizitatoare va plăti o rată fixă de 80 EUR (optzeci de euro) de persoană pe zi, cazare cu pensiune completă.
3.3.4. Delegațiile vizitatoare își vor achita cheltuielile de călătorie în ambele direcții.
3.3.5. Transportul local între hoteluri și diferitele locații legate de eveniment, precum și transferurile de la aeroport în cazul echipelor care călătoresc cu avionul, vor fi aranjate și plătite de către Federația gazdă.
3.3.6. Un delegat tehnic va fi propus de țara gazdă și aprobat de Consiliu sau de Secretarul General, dacă este aprobat în prealabil de Consiliu. Delegatul tehnic va fi responsabil pentru asigurarea faptului că toate aranjamentele tehnice sunt în conformitate cu Regulile WA și va acționa ca delegat de control antidoping. În cazul în care delegatul tehnic și federația gazdă convin de comun acord asupra unei vizite la fața locului înainte de Campionate, cheltuielile de cazare și masă ale delegatului vor fi acoperite de către federația gazdă. Delegatul tehnic trebuie să se asigure că competiția este listată în Calendarul Global WA și să se asigure că organizatorul a trimis rezultatele către Biroul de Competiții EA și grupul de statistică WA imediat după competiție. Delegatul Tehnic trebuie să se asigure că toate aspectele tehnice ale Regulilor WA și ale Regulamentului BA sunt respectate, iar Delegatul Tehnic va întocmi și va aproba listele de start și programul.
3.3.7. Federația gazdă va acoperi, de asemenea, cheltuielile de cazare și masă pentru Președintele Atletismului Balcanic și/sau Secretarul General, în cazul în care aceștia participă la eveniment.
3.3.8. Cheltuielile de călătorie ale Președintelui Atletismului Balcanic, Secretarului General și Delegatului Tehnic, inclusiv o vizită la fața locului, vor fi acoperite de BA.
3.3.9. Campionatele Balcanice de Atletism sunt recunoscute de Atletismul European, iar EA poate numi orice oficiali suplimentari, după cum consideră necesar, cu aprobarea prealabilă a Consiliului BA. Toate cheltuielile persoanelor numite de EA vor fi acoperite de federația membră gazdă.
3.3.10. Federația gazdă va acoperi toate cheltuielile legate de controlul antidoping.
3.4. Premii:
3.4.1. Primii trei sportivi clasați în fiecare probă vor primi medalii.
3.5. Ceremonii:
3.5.1. O ceremonie de deschidere va avea loc în prima zi a Campionatelor. Ordinea ceremoniei de deschidere va fi la discreția federației gazdă.
3.5.2. La ceremoniile individuale de premiere, primii trei sportivi clasați vor urca pe podium. Steagurile țărilor lor respective vor fi arborate atunci când condițiile sunt favorabile. Interpretarea imnurilor naționale este, de asemenea, opțională, la discreția federației gazdă.
3.5.3. Nu se va ține nicio ceremonie de închidere în teren. Un banchet de închidere în seara competiției pentru toți participanții este tradițional, dar nu obligatoriu.
3.6. Control antidoping:
3.6.1. Se va efectua control antidoping pentru 3 sportivi masculini și 3 sportivi feminini.
3.6.2. Delegatul tehnic va decide, în conformitate cu regulile și directivele WA pentru controlul antidoping, care clasamente din care probe vor fi selectate pentru controlul antidoping.
3.6.3. Federația gazdă trebuie să asigure facilitățile tehnice și medicale pentru efectuarea controlului antidoping.
3.7. Aspecte tehnice:
3.7.1. În proba de 100 m, atât pentru bărbați, cât și pentru femei, va exista o rundă de calificare și o rundă finală. Procedura de calificare pentru runda finală se va face conform Regulamentului de competiție WA.
3.7.2. Alocarea culoarelor și ordinea competiției în probele de teren se vor determina în mod normal în funcție de cele mai bune rezultate din sezon ale sportivilor participanți.
3.7.3. În probele de aruncări și sărituri orizontale, sportivii vor avea șase încercări dacă sunt opt sau mai puțini concurenți. În cazul în care sunt mai mult de opt sportivi, fiecărui sportiv i se vor permite trei încercări, iar cei opt sportivi cu cele mai bune performanțe valide vor avea trei încercări suplimentare, în conformitate cu Regulamentul de competiție WA.
3.7.4. Înălțimile de start și treptele de ridicare a barei pentru săritura în înălțime vor fi propuse la Reuniunea Tehnică, luând în considerare cele mai bune rezultate din sezon ale sportivilor participanți. Decizia luată la Reuniunea Tehnică va fi definitivă. 3.7.5. Utilizarea mai multor rampe de plecare la competițiile de triplu salt va fi decisă la Întâlnirea Tehnică în funcție de aceste cerințe.
3.7.6. Înălțimea gardurilor și greutatea instrumentelor de aruncare vor fi conforme cu Regulile WA.
3.7.7. Întâlnirea Tehnică va avea loc cu o zi înainte și va fi prezidată de Delegatul Tehnic.
3.8. Materiale tipărite și anunțuri:
3.8.1. Orice tip de material tipărit destinat distribuirii către participanți, cum ar fi scrisorile de invitație, note informative, buletine informative, documente de competiție, foi oficiale de rezultate, precum și anunțurile din timpul competiției, vor fi fie în limba engleză, fie atât în limba engleză, cât și în limba țării gazdă. Toate materialele tipărite trebuie să conțină sigla oficială BA și sigla Sponsorului General BA.
3.8.2. Toate materialele tipărite legate de competiție trebuie să poarte ștampila WA Ranking Competition.
3.8.3. Ori de câte ori este posibil, numerele de pe șasiu ale sportivilor vor purta sigla Sponsorului General.
3.8.4. Atletismul Balcanic poate numi un crainic profesionist, dacă consideră oportun, pentru a realiza prezentarea evenimentului în limba engleză, împreună cu crainicul local de pe Stadion. Costurile de cazare ale crainicului vor fi acoperite de federația gazdă. Costurile de călătorie internațională vor fi acoperite de BA.
3.8.5. Federația gazdă va trimite un set complet de rezultate imediat după sfârșitul fiecărei zile de competiție la sediul BA și statisticianului BA.
3.8.6. Federația gazdă va trimite un set complet de rezultate imediat după sfârșitul fiecărei zile de competiție la sediul BA, biroul de competiții EA și grupul de statistică WA.
3.9. Asigurare:
3.9.1. Federațiile participante sunt responsabile pentru încheierea propriei asigurări care să acopere îmbolnăvirea sau accidentarea oricărui membru al echipei lor atunci când călătorește la și de la competițiile Atletismului Balcanic și în timpul evenimentului în sine.